Страницы

Постійні читачі

Для учнів


Пам'ятки

                                                         «Секрети успіху на уроці"

  •  Підготуй усе необхідне для уроку до дзвінка, поклади на парту
  •  Зосередься на завданні, щоб краще його зрозуміти.
  •  Піднімай руку, а не вигукуй з місця.
  •   Не розмовляй з  сусідом по парті.
  •  Розраховуй на власні знання, не сподівайся списати.
  •   До відповіді завжди готуйся.
  •  Дотримуйся правил  етикету.
  •  Сиди рівно, не  крутися.
  •    Вимикай мобільний телефон.
«Як писати твір»

         Щоб отримати задоволення від такого цікавого, творчого виду роботи, як написання твору, необхідно добре підготуватися: обрати тему, продумати план.                                                                                                                                                                                Розпочати роботу можна лише після уважного (неодноразового) прочитання художнього твору.
1.    Вибір теми твору залежить від твоїх симпатій, смаків, ставлення до героїв художнього твору.
2.    План твору повинен містити три пункти:
  • вступ;
  •  основна частина;
  •  висновки;
3.    У вступі ти можеш обґрунтувати вибір теми, окреслити проблеми (у формі запитань або тверджень), які тобі слід розкрити в основній частині твору. Укінці необхідно зробити висновки, відповісти на ті запитання, які ти сформулював у вступі.
4.    Якщо ти вирішив обрати епіграф до свого твору, знай, що епіграф – короткий текст, який є крилатим висловом або цитатою, що виражає основну думку, характер теми.
5.    Щоб підтвердити свої думки, використовуй цитати – дослівні витяги з тексту.
6.    Про особливості творів різних жанрів (твір-роздум, есе, аналіз поетичного твору тощо) розповість учитель. Не соромся ставити йому запитання!
7.    Твоя письмова мова (як і усна) має бути зв’язною, а це означає, що кожна наступна пропозиція повинна продовжувати думку, викладену в попередній.

                                                            «Правила дискусії»

1. Чітко визначте свою точку зору й аргументи до неї.
2. Вступаючи у дискусію, не починайте її з тих питань, з якими ваша думка не збігається з думкою вашого опонента.
3. Використайте метод Сократа, який полягає у тому, що свою думку ви ділите на маленькі частинки, і кожну пропонуєте у формі запитання.
4. Аргументи не слід пропонувати у низхідному порядку, краще розпочинати з більш сильних доведень і такими ж сильними завершувати.
5. Пам’ятайте дію психологічного закону роботи пам’яті, запропонованого Г. Еббінгаузом, на якому побудовано « правило рамки»: найбільше запам’ятовується початок і кінець виступу.
6. Уникайте категоричності, особливо якщо ви заперечуєте.
7. Умійте почути та зрозуміти опонента.
8. Не переривайте свого співрозмовника.
9. Волійте не перемогти, а знайти істину.
10. Майте мужність визнати свою неправоту і просити критичного обговорення питання.

План аналізу ліричного твору

1)    Місце твору в літературному доробку автора;
2)    Жанр ;
3)    Мотив(провідне переживання, почуття, настрій, яке відбилося в поетичному творі, образи через які він розкривається)
4)    Композиція твору:
-основні частини поетичного твору(за настроєм, думкою, переживаннями).
Показати їх зв”язок, змінюються чи ні в межах твору.
5)Образ ліричного героя:
а)тотожність з образом автора;
б)лірична ситуація(конфлікт героя із собою, внутрішня свобода героя тощо);
в)художні образи, через які він розкривається в даній поезії.
6)Художні засоби:
а)лексика (активність, загальновживана лексика, синоніми, антоніми, архаїзми, неологізми);
б)тропи, їх художні функції (епітет,порівняння,алегорія,гіпербола,літота,метафора, уособлення);
в)поетичний синтаксис(риторичні питання, звернення, вигуки, їх художні функції, повтори, антитези);
г)поетична фонетика(використання звуконаслідувань, звукопису(алітерація, асонанс, анафора)).
7)Система вирішування(силабо-тонічна, тонічна, силабічна, метрична).
8)розмір(двоскладовий, трискладовий).
9)Спосіб римування.-  


                                              План аналізу прозового твору

1. Життєва основа та історична епоха.      
2.Історія створення.
3.Жанр.
4.Тема твору(про що ).
5.Ідея(основна думка твору про предмет чи явище, в ньому описане).
6.Проблематика( сукупність проблем , тим чи іншим чином порушених у творі)
7.- Сюжет (те,що відбувається у творі, і те, як воно відбувається , система основних подій, вчинків і конфліктів, характерних для малих епічних форм) або                     
-Сюжетна лінія( ряд подій та вчинків ,через які розкрито формування характерів, історія життя персонажів ,характерне для великих епічних форм).
Елементи сюжету:
А)Експозиція(введення в дію),
Б)Зав”язка( початок руху сюжету)
В)Розвиток дії
Г)Кульмінація(момент найвищої напруги дії, вершина конфлікту)
Д) Розв”язка( заключний момент у розвитку дії художнього твору).
8.Композиція ( побудова художнього твору):
А)Частини, розділи( їх значення),
Б)Епіграф,пролог,епілог(їх значення).
9.Система образів.
10.Художні засоби(стиль твору).
11.Художні особливості(пейзаж, внутрішні монологи, опис, тип оповіді( від якої особи йдеться)).
12.Ваше ставлення до художнього твору.

                                               Схема аналізу художніх образів

“Анкетна”  характеристика героя (хто? звідки? якого роду? чим займається?)
Персонаж епізодичний, другорядний чи головний.
Чи є в нього прототип?
Портрет героя (відповідність чи не відповідність його внутрішньому світу).
Характер персонажа поданий у розвитку чи епізодично.
Соціальне звучання образу.
Пов’язані з даним героєм проблеми, які порушує автор.
Психологічна складність характеру (духовне багатство, моральна краса чи потворність, їх співвідношення в душі героя).
Місце і роль персонажа в сюжеті. Чим пов’язаний він з іншими героями (зв’язком життєвим, емоційним, духовним)?
Мова як засіб самовираження персонажа.
Ставлення до нього інших дійових осіб.
Ставлення автора до свого героя.
Актуальність проблем, порушених письменником через даний персонаж.
З якими відомими вам героями перегукується образ даного твору? Що в них спільного, а що відмінного?
Моє сприйняття героя.


                                          «Як характеризувати літературного героя»

Характеристика героя – це виявлення у характері, зовнішності, мові, діях героя певних особливостей.
План характеристики літературного героя
1. Зовнішність, мова.
2. Соціальний стан.
3. Вид діяльності.
4. Здібності та інтереси.
5. Моральні якості.
6. Стосунки з людьми.
7. Ставлення до природи.
8. Вчинки.
9. Ваше ставлення до даного героя.





                         


Комментариев нет:

Отправить комментарий