Страницы

Постійні читачі

Тестові завдання

Завдання
з  української мови
1.      Всі слова пишуться з апострофом у рядку:
А  полум…я, сузір…я, арф…яр, пів…яблука;
Б  кав…ярня, в…їдливий, пуп…янок, вол…єр;
В  зв…язати, трав…яний, ластів…я, сер…йозний;
Г  рум…яний, пір…їна, з…ясувати, рел…єф.

2.      Укажіть ряд слів, в яких усі приголосні м’які:
А  пляма, вишня, кролик, пелюстка;
Б  сіль, віття, лізь, сіріє;
В  льон, хіба, хлів, дерти;
Г  хліб, груша, лляний, зозуля.

3.      Укажіть ряд слів,у яких на місці пропуску пишеться е(є):
А  важк…атлет, ясн…зорий, гірн…промисловий;
Б  середнь…річчя, синь…окий, нижч…підписаний;
В  земл…трус, овоч…сховище, бо…здатний;
Г   пар…воз, тепл…обмін, ді…здатний.

4.       Укажіть ряд слів із префіксом при-:
А. пр….вузький, пр….хований, пр….бути;
Б  пр….хитрий, пр….рівняти, пр….дивний;
В  пр….чинити, пр….борканий, пр….множити;
Г  пр….мудрий, пр….гарний, пр….кусити.

5.      Укажіть ряд слів, в яких на місці пропуску слід писати і:
     А. щ…т, ж…нчин, ч…тацький;
     Б  вч…нок, ж…ттєлюб, Ч…каго,
     В  щ…чка, проч…сувати, щ…тка.
     Г ч…тко, ч…тці, ж…вий.

6.       Укажіть ряд слів, які пишуться через дефіс:
А (пів)лимона, (пів)апельсина, (кіно)зал;
Б  (сіро)голубий, (світло)зелений, (пів)Європи;
В (тепло)обмінний, (лісо)смуга, (жовто)блакитний;
Г (бліц)турнір, (першо)класник, (інтер)нет.

7.      Правильно узгоджено числівник з іменником у рядку:
     А дев’яносто три кілометра;
     Б вісімдесят чотири гектари;
     В сорок два виборця;
     Г шістдесят чотири днів.

8.      Правильно утворено форму наказового способу дієслова в рядку:
А давайте підемо;
Б  спечімте,
В виконаймо;
Г намалюємо.

9.      Виділене слово  треба писати окремо в реченні:
А Усе відгриміло, відгасло, відграло до/вкруг.
Б Одгомоніло і вляглось по/всюди.
В Відходить осінь у/даль доріг.
Г На тисячі верст на/вкруги незаймано сяють сніги.

10.   Правильно поставлено розділові знаки в реченні:
А Здавалось сам,  маестро Паганіні,  торкає серце зоряним смичком.
Б Здавалось сам маестро Паганіні,  торкає серце зоряним смичком.
     В Здавалось сам маестро Паганіні торкає серце зоряним смичком.
     Г Здавалось,  сам маестро Паганіні торкає серце зоряним смичком.

11.   Складносурядним є речення
А Хто хоче багато знати, тому треба мало спати.
Б Праця чоловіка годує, а лінь марнує.
В Без діла жить – тільки небо коптить.
Г Де не посій, там і вродиться.

12.   Словосполученнями є всі наведені приклади в рядку:
А заслухати звіт, люблю мандрувати, ми з друзями змагалися;
Б ознайомити з результатами, займатися легкою атлетикою, знати напевне; 
В систематичне повторення, сміятися від радості, любити й берегти
Г працювати в бібліотеці, буду писати, відважний воїн.

13. Установіть відповідність
Вид підрядного речення                            Приклади
1 допустове             А Якщо вибирати між красою і правдою, я вибираю красу
2 умови                      Б Скільки міг, стільки допоміг
3 міри і ступеня      В Колискова, що звучала, нагадувала дитинство.
     4 часу                       Г Є скарби, допоки їх шукають.
                                            Д Я вирвуся з неволі, хоч лапу відгризу.

А
Б
В
Г
Д
1





2





3





4






14.  Установіть відповідність
Розряди прикметників за значенням                      Приклади
1 якісний             А польові роботи, житній хліб, міські вулиці
2 відносний         Б дніпрові хвилі, гусяче перо, заячий характер
3 присвійний       В доччина увага, поетів заклик, учителеві слова
                        Г сильний характер, тихі звуки, бурхливі почуття
                        Д прометеївський вогонь, народне горе, Шевченкове слово.

А
Б
В
Г
Д
1





2





3






15.  Створіть власне висловлювання
Моя професія – найкраща.

                                                     Завдання                                  
                                           з  української літератури                        
1.  Повість, якою В. Винниченко дебютував у літературі:
а)  «Сила і краса»;                                                б)   «Сонячна машина»;
в)   «Чорна Пантера і Білий Ведмідь»;                  г)   «Гріх».

2. Першим українським науково-фантастичним романом є:
а)  «Момент»;                        б)   «Слово за тобою, Сталіне!»;
в)   «Сонячна машина»;          г)   «Між двох сил».

3. Визначте жанр твору «По дорозі в казку».
а) драматичний етюд;              б) драматична поема;
в) драма – феєрія;                     г) психологічна поема.

4.  До патріотичної лірики О. Олеся належить вірш:
а)  «Чари ночі»;                                          б)   «З журбою радість обнялась.»
в)   «0 слово рідне! Орле скутий!..»             г)   «Любов».

5. Укажіть, який підзаголовок має твір «Момент».
а) «Нарис з мого життя»;          б) «Лірична драма»;
в) «З записок відлюдька»;        г) «Із оповідань тюремної Шахерезади».

6. У якому вірші М. Вороний задекларував принципи власної поетичної творчості?
а)  «Іванові Франкові»;                    б)   «Блакитна панна»;
в)   «Інфанта»;                                  г)   «Молодий патріот».

7.  1920 р. виходить збірка П. Тичини під назвою
а)  «Рідний край»                             б)    «Чернігів»
в)   «Сталь і ніжність»                      г)    «Замість сонетів і октав»

8. Представником авангардного мистецтва початку XX ст. є
а) М. Зеров                                        б)    М. Семенко
в)  Є. Плужник                                  г)    Г. Косинка

9. Автором поезії  «Київ – традиція» є
а)  М.Зеров;                                          б) М.Рильський; 
в)  П.Тичина;                                        г) Є.Плужник.

10. Перший друкований твір М. Семенка з'явився в журналі
а)  «Україна»                                     б)    «Український вісник»
в)   «Українська хата»                        г)    «Дзвін»

11.  «Неокласицизм»  стилю М. Рильського найбільш ґрунтовно й влучно сформулював
а) М. Зеров                                       б)    М. Семенко
в)  М. Хвильовий                              г)    П. Тичина

12. Автором поетичних рядків  «Вчись у природи творчого спокою В дні вересневі...» є
а) П. Тичина                                    б)    М. Рильський
в)  Є. Плужник                                 г)    М. Семенко

13. Установіть відповідність між автором та назвою його твору.
1 П.Тичина                                              А «О панно Інно…»
2 М.Зеров                                                 Б «Блакитна Панна»
3 М. Вороний                                          В «Молюсь і вірю...»
 4 Олександр Олесь                                Г «Київ - традиція»
                                                                 Д «Чари ночі»


А
Б
В
Г
Д
1





2





3





4






14. Установіть відповідність
Звуковий засіб
1 асонанс
2 алітерація
3 анафора
4 епіфора
А повторення однакових голосних звуків у рядку чи строфі, що надає рядку благозвучності, підсилює музичність
Б повторення однакових висловів, слів чи звукових сполучень у кінці віршових рядків або строф з метою посилення виразності й музичності
В використання слів, зокрема й вигуків, фонетично близьких до природних звуків
Г повторення однакових або подібних за звучанням приголосних звуків у віршовому рядку чи строфі для підсилення звукової або інтонаційної виразності
Д повторення окремих слів чи словосполучень на початку віршових рядків, строф чи речень

А
Б
В
Г
Д
1





2





3





4





15.  Дайте розгорнуту відповідь   «Країна Казка — реальність чи мрія в драматичному етюді О. Олеся "По дорозі в Казку"».
























Завдання
                                                з  української літератури                Група 28пк                
1.  1920 р. виходить збірка П. Тичини під назвою
а)  «Рідний край»                             б)    «Чернігів»
в)   «Сталь і ніжність»                      г)    «Замість сонетів і октав»

2. Представником авангардного мистецтва початку XX ст. є
а) М. Зеров                                        б)    М. Семенко
в)  Є. Плужник                                  г)    Г. Косинка

3. Автором поезії  «Київ – традиція» є
а)  М.Зеров;          б) М.Рильський;              в)  П.Тичина;         г) Є.Плужник.

4. Перший друкований твір М. Семенка з'явився в журналі
а)  «Україна»                                     б)    «Український вісник»
в)   «Українська хата»                        г)    «Дзвін»

5.  «Неокласицизм»  стилю М. Рильського найбільш ґрунтовно й влучно сформулював
а) М. Зеров              б)    М. Семенко          в)  М. Хвильовий   г)    П. Тичина

6. Автором поетичних рядків  «Вчись у природи творчого спокою В дні вересневі...» є
а) П. Тичина                                    б)    М. Рильський
в)  Є. Плужник                                 г)    М. Семенко

7.До групи київських «неокласиків» належав
A І. Франко                  Б П. Тичина                        В М. Вороний
Г М. Рильський           Д Олександр Олесь

8. Кларнетизм, унікальна музикальність вірша є характерними ознаками раннього періоду творчості
A І. Драча                                   Б І. Франка                            В П. Тичини
Г В. Симоненка                         Д Лесі Українки

9. До групи київських «неокласиків» належать обидва письменники в рядку
A П. Филипович, І. Франко                         Б І. Франко, М. Рильський
В М. Рильський, М. Зеров                           Г М. Зеров, Б.-І. Антонич
Д Б.-І. Антонич, П. Филипович

10. Є. Плужнику НЕ належить твір
A «Річний пісок...»                               Б «Недумано, негадано…»
В «Для вас, історики майбутні...»       Г «Ніч... а човен – як срібний птах!..»
Д «Вчись у природи творчого спокою...»

11. Прочитайте уривок із твору Є. Маланюка.
 …Від кларнета твого – пофарбована дудка зосталась.
 …В окривавлений Жовтень – ясна обернулась Весна.
Так автор характеризував творчість поета
A М. Рильського              Б Є. Плужника             В П. Тичини          Г М. Зерова

12. Лідером київських «неокласиків» був
A В. Стус                                Б П. Тичина                            В М. Зеров
Г Є. Плужник                         Д М. Вінграновський

13. Установіть відповідність між автором та назвою його твору.
1 П.Тичина                                              А «О панно Інно…»
2 М.Зеров                                                 Б «Блакитна Панна»
3 М. Вороний                                          В «Молюсь і вірю...»
 4 Олександр Олесь                                Г «Київ - традиція»
                                                                 Д «Чари ночі»


А
Б
В
Г
Д
1





2





3





4






14. Установіть відповідність
Звуковий засіб
1 асонанс                  2 алітерація                3 анафора                   4 епіфора
А повторення однакових голосних звуків у рядку чи строфі, що надає рядку благозвучності, підсилює музичність
Б повторення однакових висловів, слів чи звукових сполучень у кінці віршових рядків або строф з метою посилення виразності й музичності
В використання слів, зокрема й вигуків, фонетично близьких до природних звуків
Г повторення однакових або подібних за звучанням приголосних звуків у віршовому рядку чи строфі для підсилення звукової або інтонаційної виразності
Д повторення окремих слів чи словосполучень на початку віршових рядків, строф чи речень

А
Б
В
Г
Д
1





2





3





4





15. Дайте розгорнуту відповідь  
«Вірші П. Тичини, М. Рильського — шедеври світової літератури».



Тема. ПАНАС МИРНИЙ. ЖИТТЄВИЙ І ТВОРЧИЙ ШЛЯХ. «ХІБА РЕВУТЬ ВОЛИ, ЯК ЯСЛА ПОВНІ?»
1. Справжнє ім’я, прізвище та по батькові Панаса Мирного...
А Іван Семенович Чайченко.
Б Панас Олександрович Кандиба.
В Панас Якович Рудченко.
Г Павло Іванович Губенко.

2. Панас Мирний — син...
А Священика.
Б Бухгалтера.
В Учителя.
Г Дрібного чиновника.

3. Роман «Хіба ревуть воли, як ясла повні?» братів Радченків за жанровою спрямованістю...
А Є соціально-психологічним.
Б Соціально-побутовим.
В Історико-психологічним.
Г Історико-філософським.

4. Панас Мирний звернувся до літературної діяльності через те, що...
А Вимушений був заробляти на життя.
Б Мав бажання бути відомим на Україні.
В Прагнув служити народові.
Г До цього його спонукала мати.

5. Ідеалом справжньої людини-борця для Панаса Мирного був та­кий літературний герой...
А Орач (І. Франко «Гріє сонечко»).
Б Гонта з твору (Т. Шевченко «Гайдамаки»).
В Отаман Гамалія (Т. Шевченко «Гамалія»).
Г Назар Стодоля (Т. Шевченко «Назар Стодоля»).

6. Доля «маленької людини» яскраво відображена у творі Панаса Мирного...
А «Лихо давнє й сьогочасне».
Б «Лихі люди».
В «Лови».
Г «П’яниця».

7. Де вперше Чіпка («Хіба ревуть воли, як ясла повні?») зустрівся з Галею?
А На ярмарку.
Б У полі.
В Біля криниці.
Г На березі річки.

8. Кого вважають автором твору «Хіба ревуть воли, як ясла по­вні? »
А Панаса Мирного і М. Лисенка.
Б Панаса Мирного і І. Білика.
В І. Білика і О. Білецького.
Г Виключно Панаса Мирного.

9. «Цілеспрямована, зігріта глибокою любов’ю до народу, творчість письменника найвірогідніше від усього засвідчує, чим жила ця людина — суворий літописець епохи »,— так зазначив про цілісність особистості Панаса Мирного, видатного письменника-реаліста...
А О. Гончар.
Б О. Білецький.
В С. Васильченко.
Г І. Франко.

10. Роман «Хіба ревуть воли, як ясла повні?» складається з такої кількості частин...
А П’яти.
Б Семи.
В Чотирьох.
Г Дев’яти.

11. Яке із прислів’їв не згадується у творі « Хіба ревуть воли, як ясла повні?»
А «Козак — не без щастя, дівка — не без долі».
Б «Вовка ноги годують».
В «Дарованому коневі в зуби не дивляться».
Г «Хто шукає — той знайде».

12. Для відкриття пам’ятника якому видатному письменнику Па­нас Мирний доклав багато зусиль?
А М. Гоголю.
Б М. Коцюбинському.
В О. Пушкіну.
Г І. Котляревському.



Тема. І. ФРАНКО. ЖИТТЄВИЙ І ТВОРЧИЙ ШЛЯХ. ПОЕЗІЇ
1. Душевність і теплоту, любов до народної пісні І. Франку прищепила...
А Бабуся.
Б Селянка-кріпачка.
В Мати.
Г М. Заньковецька.

2. Захоплення багатством і красою української мови І. Франком відбулося під впливом творчості...
А О. Кониського і Панаса Мирного.
Б М. Шашкевича і Т. Шевченка.
В Ф. Прокоповича і І. Нечуя-Левицького.
Г С. Руданського і Л. Глібова.

3. Образ «вічного революціонера» притаманний поезії І. Франка...
А «Каменярі».
Б «Гріє сонечко».
В «Гримить!»
Г «Гімн».

4. Через що калина не має сили тягнутися вгору? (І. Франко. «Червона калино, чого в лузі гнешся?») Через:
А Нестачу вологи.
Б Невимовну спеку.
В Тінь від дуба.
Г Переобтяженість кетягами плодів.

5. Для реалізації гостро актуальної проблеми І. Франко у творі «Мойсей» обрав...
А Твір Вишенського «Посланіє до єпископів».
Б «Житіє святих» Д. Туптала.
В Біблійну історію.
Г Поему Т. Шевченка «Єретик».

6. У пролозі твору «Мойсей» І. Франко звертається...
А До трагічного образу Мойсея.
Б Народу із закликом цінувати релігійні традиції.
В Тих, хто прагне жити заради задоволення власних по­треб.
Г Страждаючого народу.

7. Хто з героїв твору «Украдене щастя» І. Франка вважає, що щас­тя «ніколи довго не триває»?
А Брати Анни.
Б Микола Задорожний.
В Анна.
Г Михайло Гурман.

8. Поетичні твори власної збірки «Зів’яле листя» І. Франко порів­нює із поезією...
А Петрарки.
Б Грабовського.
В Байрона.
Г Шевченка.

9. Драматичний етюд для дітей — це твір І. Франка...
А «Учитель».
Б «Суд святого Миколая».
В «Сон князя Святослава».
Г «Олівець».

10. Перший варіант назви твору «Украдене щастя» І. Франка...
А «Трагічне кохання».
Б «Щастя».
В «Жандарм».
Г «Любов і лихо».

11. Як слово «декадент» звучить на початку одноіменної поезії
І. Франка?
А Піднесено.
Б Схвильовано.
В Заперечливо.
Г Здивовано.

12. Ім’ям І. Франка названо...
А Полтавський педагогічний університет.
Б Театр опери та балету в Києві.
В Херсонську обласну бібліотеку.
Г Дрогобицький педагогічний університет.





1. «Вона створила цілу енциклопедію жіночої душі»,— як зазна­чив про О. Кобилянську...
А Д. Павличко.
Б І. Франко.
В М. Коцюбинський.
Г М. Лисенко.

2. Ольга Юліанівна — дочка...
А Чергового залізничної станції.
Б Військовослужбовця.
В Урядовця-працівника.
Г Шевця.

3. О. Ляуфлер(О. Кобилянська «Людина») мріє про таке життя, де б вона...
А Творила власну долю.
Б Працювала тільки для себе.
В Постійно знайомилася з видатними особами.
Г Мала можливість виявити власний талант.

4. Працювати для рідного народу, писати твори О. Кобилянську переконала...
А С. Окунева.
Б Леся Українка.
В Н. Кобринська.
Г Її мати.

5. До ранніх творів О. Кобилянської належить...
А «Людина».
Б «Через кладку».
В «Гортенза».
Г «Царівна».

6. Трагічні роки першої світової війни, засудження кривавої бійні
О. Кобилянська відобразила у творі...
А «Земля».
Б «Юда»
В «Ніоба».
Г «Через кладку».

7. Ім’я О. Кобилянської присвоєно...
А Чернівецькому театру.
Б Полтавському університету.
В Житомирській школі.
Г Харківській обласній дитячій бібліотеці.

8. Попередній твір О. Кобилянської, який вона переробила і назва­ла «Людина», мав назву...
А «Любов до рідної землі».
Б «Царівна».
В «Сниться».
Г «Вона вийшла заміж».

9. Початкову освіту письменниця здобувала мовою, якою і почала писати вірші, оповідання...
А Грецькою.
Б Англійською.
В Російською.
Г Німецькою.

10. Представники буржуазно-міщанської моралі вважають, що жін­ка має бути для чоловіка (О. Кобилянська «Людина»)...
А Радником.
Б Прикрасою.
В Майстерною кухаркою.
Г Виключно коханкою.

11. Чому О. Ляуфлер вимушена була все ж таки вийте заміж за нелюба? (О. Кобилянська «Людина»)
А Інакше не здійснилася б її мрія в житті.
Б Прагнула жити у достатку.
В Прагнула стати відомою актрисою.
Г Заради врятування зубожілої своєї родини.

12. Нові погляди на суспільне життя, на місце жінки в ньому висло­вив Лієвич, який навчався...
А У Німеччини.
Б Болгарії.
В Швейцарії.
Г Норвегії.

1. Найістотнішим у долі В. Винниченка, політика і митця, були болісні роздуми...
А Про емігрантів.                                           Б Рідний народ.
В Власну родину.                                           Г Збереження краси рідної природи.

2. В. Винниченко збагатив українську драматургію...
А Проблемно-філософськими п’єсами.                  Б Історичними трагедіями.
В Інтимними комедіями.                                         Г Розважальними водевілями.

3. З 1902р. В. Винниченко заявив про себе...
А Як політик.         Б Критик.             В Мистецтвознавець.              Г Літератор.

4. Визнання В. Винниченка письменником відбулося після напи­сання ним твору...
А «Краса і сила».        Б «Гріх».             В «Рівновага».          Г «Сонячна машина».

5. Письменник-новатор, В. Винниченко зумів поєднати...
А Комічне і трагічне, ідейно-художній досвід кращих пись­менників минулого...
Б Соціальне і національне.
В Художній досвід класики з інтенсивним засвоєнням есте­тичних ідей свого часу.
Г Політику і культуру.

6. В. Винниченко народився в Єлисаветграді, а тепер це...
А Красноград.             Б Кіровоград.              В Волгоград.                      Г Київ.

7. «Кого у нас читають? — В. Винниченка. Про кого скрізь йдуть розмови, як тільки інтереси сходяться на літературі? — В. Винниченка»,— так зазначав...
А І. Франко.           Б Леся Українка.          В Д. Павличко.         Г М. Коцюбинський.

8. В Україні було видано з 1930 по 1932 pp. зібрання творів В. Винниченка...
А У 23 томах.              Б 28 томах.                В 32 томах.                        Г 30 томах.

9. Останні 30 років життя В.Винниченко провів у
А Польщі.                  Б США.                       В Франції.                      Г Німеччині.

10. Крім літературної діяльності В.Винниченко займався
А Садівництвом.         Б Малярством.         В Бджолярством.          Г Гончарством.

11. Твір "Момент" за жанром
А Роман.                   Б Драма.                        В Новела.                    Г Оповідання.

12. Ідея: усе, що природне, є прекрасним - це ідея твору:
А. "Момент".                         Б "Записки кирпатого Мефістофеля".
В «Солдатики!»                    Г "Сонячна машина".


Тема. ОСТАП ВИШНЯ. ЖИТТЯ І ТВОРЧІСТЬ. «МОЯ АВТОБІОГРАФІЯ», «МИСЛИВСЬКІ УСМІШКИ»

1. Остап Вишня намагається «усім своїм єством» не лакействувати, а служити народові...
А Чудесному.   Б Розумному.   В Багатому (щирому).    Г Щедрому й у всьому обізнаному.

2. Улюбленим заняттям майбутнього письменника в дитинстві було...
А Випасати худобу.      Б Грати в шахи.     В Читати книжки.       Г Майструвати шпаківні.

3. Остап Вишня — це псевдонім...
А Остапа Івановича Балаша.                                           Б Павла Михайловича Губенка.
В Олександра Кіндратовича Вишневського.                Г Семена Дем’яновича Стуса.

4. Остапа Вишню любили і поважали...
А За вміння гарно співати і танцювати.     Б Веселу вдачу, дотепність, лагідний характер.
В Співчуття до бідних і знедолених.          Г Майстерність і кмітливість під час полювання.

5. Першим підтримав і заохотив до літературної діяльності Остапа Вишню...
А Є. Плужник.          Б М. Драй-Хмара.        В М. Хвильовий.           Г В. Еллан-Блакитний.

6. Уперше з’явився підпис Остапа Вишні в газеті « Селянська прав­да» під твором...
А « Вальдшнепи ».  Б «Дикий кабан, або вепр».   В «Чудака, їй-богу!».Г «Українізуємось».

7. «Мисливські усмішки» Остап Вишня створив...
А Під час перебування в ув’язненні.                           Б У післявоєнний період.
В Навчаючись у Київському університеті.                 Г Працюючи в журналі «Перець».

8. Остап Вишня — творець «країни веселої мудрості», як визначив...
А В. Еллан-Блакитний.        Б Ю. Яновський.          В Гр. Тютюнник.          Г О. Гончар.

9. У своєму світобаченні Остап Вишня...
А Майстерний живописець.                       Б Психологічний дослідник.
В Проникливий лірик.                                Г Сатирик-гуморист.

10. Остап Вишня ввів в українську літературу і утвердив у ній новий різновид гумористичного оповідання, що його сам і назвав...
А Сатиркою.                  Б Усмішкою.            В Злою усмішкою.                   Г «Коміком».

11. До автобіографічних оповідань Остапа Вишні не належить...
А «Антанта».         Б «Все життя з Гоголем».         В «Отак і пишу».     Г «Дружні поради».

12. Під час полювання ліричний герой Остапа Вишні у «Мислив­ських усмішках»...
А Розмірковував над призначенням людини у природному середовищі.
Б Намагався якомога більше здобути дичі.
В Демонстрував майстерність стрільби з рушниці.
Г Полював без жодної жертви; милувався природою.


                  Тема. Є. МАЛАНЮК. ЖИТТЄВИЙ І ТВОРЧИЙ ШЛЯХ. 

1. Своєю життєвою невдачею Є. Маланюк завдячував...
А Матері.               Б Діду.                 В Батьку.                          Г Революціонерам.

2. Майбутній письменник навчався разом...
А 3 Остапом Вишнею.    Б Братами Тобілевичами.     В М. Хвильовим.     Г В. Сосюрою.

3. Самостійність аналітичного мислення Є. Маланюка виявилась у його учнівських творах...
А Про «Слово про похід Ігорів».                     Б «Слово про закон і благодать» Іларіона.
В «Галицько-волинський літопис.                   Г «Історію русів».

4. Навчальний заклад, до якого подав документи Є. Маланюк на початку Першої світової війни.
А Єлисаветградське реальне училище.              Б Петербурзький політехнічний інститут.
В Київська військова школа.                               Г Бобринецьке повітове училище.

5. Країна, де письменник навчався в Українській господарській академії.
А Польща.                  Б Франція.                В Угорщина.                       Г Чехословаччина.

6. Лірика Є. Маланюка мала спільні риси з поетичними творами...
А «Празької школи».         Б Т. Шевченка.                В О. Пушкіна.               Г Дж. Байрона.

7. Центральною темою лірики Є. Маланюка є відтворення...
А Вольової особистості.                                          Б Умов тоталітарного режиму.
В Самовідданої праці трудівників як вияв патріотизму.
Г Возз’єднання західно- та східноукраїнських земель.

8. Вірш "Стилет чи стилос" написаний
А 1954 року.                  Б 1924 року.                 В 1934 року.                     Г 1914 року.

9. Стилет – це…
А Холодна зброя, різновид кинджала.                       Б Жіноча прикраса.
В Стислий переказ твору.                                           Г Перстень Полікрата.

10. Під час навчання найповніше здібності Євгена Филимоновича розкрились в опануванні...
А Історії.                Б Географії.                В Англійської мови.                Г Математики.

11. Стилос – це…
А Холодна зброя, різновид кинджала.                      
Б Жіноча прикраса.
В Стислий переказ твору.   
Г Загострена паличка для писання на вкритій воском дощечці.

12. Письменника поховано у:
А Німеччині.                      Б США.                     В Чехословаччині.                    Г Польщі.



1. Народився Ю. Яновський...
А На Сумщині.          Б Миколаївщині.               В Херсонщині.               Г Кіровоградщині.

2. З юнацтва майбутній письменник мріяв стати...
А Агрономом.      Б Морським інженером.      В Учителем словесності.         Г Археологом.

3. Першими вчителями Ю. Яновського були...
А Міські заробітчани.                                         Б Сільський коваль і тесля
В О. Довженко і М. Хвильовий.                       Г Дідусь і бабуся.

4. Мітинги на майдані, тачанки батька Махна, загони Шкуро, Григор’єва, червоні прапори, свист куль, залита кров’ю бруківка — ці події, відображені у творі Ю. Яновського...
А «Байгород».            Б «Мамутові бивні».                В «Море».                   Г «Жива вода».

5. Ю. Яновський у 1924 році був позаштатним кореспондентом газети...
А «Дзвін».           Б «Більшовик».               В «Нова хвиля».              Г «Одеський Голлівуд».

6. Ю. Яновський, як член «Комункульту» і «Жовтня», брав участь у русі...
А Авангардистському.      Б Неокласичному.    В Неоромантичному.  Г Футуристичному.

7. Спочатку «Вершники» Ю. Яновського були надруковані...
А В Москві.                 Б Одесі.                    В Харкові.                                Г Києві.

8. Найбільше Юрій Іванович любив...
А Педагогічну діяльність (виховувати дітей).     Б Багато подорожувати і мріяти про море.
В Хліборобську працю і пісні селян.                    Г Читати історичні романи.

9. Ю. Яновський, допитливий хлопчина, мріяв стати сильним, ду­жим, сміливим, адже від природи він був...
А Урівноваженим і чуйним.                                    Б Енергійним і мужнім.
В Прудким, а іноді спокійним.                                Г Вразливим і тонкосльозим.

10. Митця справедливо називають...
А Сміливим новатором в українській літературі.        Б Провідною зіркою письменництва.
В Ліричним мрійником.                                                  Г Фантастом і романтиком.

11. Кожний розділ роману «Вершники» Ю. Яновського — окрема новела, а всі разом вони об’єднані спільним...
А Сюжетом.                                                                Б Ідеєю, задумом.
В Прийомом у зображенні героїв.                           Г Ліричними відступами та ремарками.

12. Новаторський характер «Вершників» Ю. Яновського полягає...
А У реалістичному зображенні подій 1918-1922 років.
Б Відтворенні внутрішнього світу його героїв.
В Змалюванні природи.
Г Тому, що роман — продовження традицій народних дум.




Тема. М. КУЛІШ. ЖИТТЯ І ТВОРЧІСТЬ. «МИНА МАЗАЙЛО»
1. М. Куліш, як і Ю. Яновський, народився...
А На Харківщині.          Б Сумщині.           В Херсонщині.               Г Миколаївщині.

2. Художній і літературний хист почав виявлятися у майбутнього письменника під час:
А Захоплення ним музикою.                   Б Навчання у 5-му класі приватної школи.
В Відвідування гуртку мистецтва місцевої інтелігенції.     Г Його діяльності у драмгуртку.

3. Дискутуючи довкола питання про шляхи розвитку національної культури, М. Куліш підтримував...
А М. Хвильового.         Б Г. Косинку.            В М. Зерова.               Г Д. Фальківського.

4. Митець всіляко прагнув переїхати до Харкова, оскільки саме там він...
А Очолив би місцеву газету «Червоний шлях».
Б Міг би розвинути власні здібності у театральній діяль­ності.
В Дістав би можливість зосередитись на літературній праці.
Г Міг би реалізувати свої плани щодо вдосконалення народ­ної освіти.

5. Суперечки персонажів твору «Мина Мазайло» М. Куліша то­чаться переважно навколо...
А Звичаїв та обрядів Малоросії.            Б Української мови.
В Походження прізвища Мазайло.       Г Політичних поглядів дядька Тараса та тьоті Моті.

6. Мокій (М. Куліш «Мина Мазайло») підтримував дружні сто­сунки...
А З комсомольцями.                                     Б Діячами вітчизняного мистецтва і культури.
В Місцевими соціал-демократами.             Г Ученими філологами.

7. За жанровою спрямованістю «Мина Мазайло» М. Куліша...
А Є трагедією.         Б Драмою-феєрією.               В Водевілем.                   Г Комедією.

8. Комедія «Мина Мазайло» М. Куліша ідейно спрямована з тво­ром...
І. Карпенка-Карого «Мартин Боруля».                          Б М. Старицького «Талан».
В М. Кропивницького «Глитай, або ж Павук».                Г Т. Шевченка «Назар Стодоля».

9. Риса творчої майстерності, яка допомагала М. Кулішу «відлити кожен рядок не тільки у запашні квіти, а й у шматочки бронзи і мармуру»...
А Надмірна сентиментальність.    Б Виваженість.   В Вимогливість.   Г Комунікабельність.

10. Хто із світових представників мистецтва художнього літератур­ного слова наголосив, що форму «Патетичної сонати» М. Кулі­ша можна порівняти лише з драмами «Фауст» Ґете, «Пер Гюнт» Ібсена?
А В. Скотт.                 Б Ф. Вольф.                    В А. Міцкевич.                Г Р.-М. Рільке.

11. Мотрона Розторгуєва (М. Куліш «Мина Мазайло») приїхала до Харкова з Курська, щоб:
А Удосконалити знання української мови.Б Ознайомитися з пам’ятками культури першої столиці.
В Пройти стажування при університеті.                Г Урятувати Мокія від українізації.

12. На думку Рини (М. Куліш «Мина Мазайло»), прізвище, ім’я по батькові, навіть «все життя можна змінити тільки...»
А Після отримання вищої освіти.  Б За рішенням суду.  В При від’їзді за кордон.  Г У загсі.



Тема. О. ДОВЖЕНКО «ЗАЧАРОВАНА ДЕСНА», «УКРАЇНА В ОГНІ»
1. У минулому батько Сашка (О. Довженко «Зачарована Десна») був...
А Козаком.         Б Січовим стрільцем.           В Бурлакою.                Г Військовим.

2. Мати Сашкова (О. Довженко «Зачарована Десна») не любила діда Семена, бо:
А Вважала його за чорнокнижника.                     Б У нього був складний характер.
В Він любив багато випивати.                              Г Той був неохайний.

3. Яке церковне свято згадується у творі О. Довженка «Зачарована Десна»?
А Великдень.                  Б Різдво.               В Вербна неділя.                      Г Спас.

4. Композиційним епіцентром кіноповісті О. Довженка «Україна в огні»...
А Є відступ радянських військ на схід.                                   Б Українське село Тополівка.
В Винищення Ернстом фон Краузом невинних людей.       Г Доля Христі Хутірної.

5. Визначте жанр твору О. Довженка «Україна в огні». Це кіноповість...
А Соціально-побутова.     Б Історична.    В Автобіографічна.     Г Соціально-психологічна.

6. До війни Лаврін Запорожець (О. Довженко «Україна в огні») працював...
А Директором школи.                          Б Бригадиром комбайнерів. 
В Головою колгоспу.                            Г Сільським лікарем.

7. У чому призначення митця (О. Довженко «Зачарована Десна»), на думку письменника?
А Розважати і висміювати людей.            Б Відображувати життя як найвеличніше благо.
В Допомагати ближньому.                        Г Прищеплювати любов до всього красивого.

8. Через що були худими коні в господарстві батька Сашка (О. Довженко «Зачарована Десна»)? Через:
А Жорстоке ставлення до них.                                      Б Поганий корм.
В Те, що не робилися відповідні щеплення.                Г Повсякденну важку роботу.

9. Найбільше дід (О. Довженко «Зачарована Десна») любив...
А Молитися Богу.                                        Б Виконувати народні пісні.
В Лежати на погребі під сонцем.               Г Збирати гриби, ягоди, горіхи.

10. Малий Сашко (О. Довженко «Зачарована Десна») полюбляв...
А Пташиний щебет.                                   Б Музику клепання батьком коси.
В Плескіт весняної води.                           Г Читати книжки.

11. Мати не пускала Сашка на косовицю з батьком (О. Довженко «Зачарована Десна»), бо вважала, що він...
А Потрапить до рук розбійників.   Б Важко захворіє.   В Заблукає в лісі.   Г Утопиться в Десні.

12. Намагаючись позбавитися від власного гріха, Сашко (О. Довжен­ко «Зачарована Десна») вирішив...
А Ходити і з кожним вітатися, знімаючи капелюха.Б Допомагати батькові збирати скошену траву.
В Доглядати худобу.                                               Г Обробляти городину.




                           Василь Симоненко. Поезії
1. В. Симоненко — витязь молодої української поезії — народив­ся...
А На Сумщині.              Б Полтавщині.                 В Київщині.                Г Миколаївщині.

2. Поряд із творчо переосмисленими літературними джерелами у ліриці В. Симоненка особливе місце відводилося народним...
А Думам.               Б Переказам.                     В Пісням.                           Г Легендам.

3. Віршовий розмір, який письменник найчастіше використовував у власних поезіях.
А Дактиль.                  Б Анапест.                      В Ямб.                       Г Хорей.

4. Будучи в колі «шістдесятників», письменник розкрився не тіль­ки як лірик, а й як...
А Драматург.          Б Філософ.              В Сатирик та гуморист.    Г Літературний критик.

5. Для поета народ (В. Симоненко «Де зараз ви, кати мого наро­ду?») — це...
А Ті, у кого в крові пульсує козацька кров.
Б Сила, що здатна зберегти культурну спадщину.
В Мільйонний натовп, який потребує допомоги.
Г Голос правди і гул століть.

6. За жанровою спрямованістю, як визнав сам письменник, «Крив­да» — це...
А Легенда.         Б Лірична сповідь.                   В Новела.                Г Поетична казка.

7. Колір лебедів у поезії В. Симоненка «Лебеді материнства»...
А Білий.                      Б Голубий.                        В Сірий.                        Г Рожевий.

8. Коли син виросте (В. Симоненко «Лебеді материнства»), то він...
А Вирушить у дорогу.                              Б Відремонтує батьківську хату.
В Змайструє млин.                                    Г Збудує новий дім.

9. Поезія В. Симоненка «Лебеді материнства» покладена на музи­ку композитором...
А М. Лисенком.               Б П. Майбородою.         В А. Пашкевичем.            Г Л. Ревуцьким.

10. Звертаючись до читача («Ти знаєш, що ти — людина?»), В. Симоненко в кожній людині вбачає...
А Індивідуальність.                                                   Б Уміння писати поезії.
В Прагнення матеріально збагатитися.                   Г Обдарованість у сприйнятті довкілля.

11. Письменник у своєму зверненні (В. Симоненко «Ти знаєш, що ти — людина?») наполягає на тому, щоб кожна людина...
А Звела будинок.                                                           Б Написала хоча б одну поезію.
В Була відповідальною перед суспільством.              Г Поспішала жити і кохати.

12. Автор поезії (В. Симоненко «Ти знаєш, що ти — людина?») зму­шує людину замислитися над тим, що їй необхідно...
А Не завдавати шкоди ближньому.                       Б Відстоювати інтереси суспільства.
В Розвиватися і вдосконалюватися.                      Г Залишити по собі добру пам'ять.
https://docs.google.com/forms/d/1HHZgwV001ROSZ9Hwv_TcuzoqIUYMBZWo78ijW24Pbzw/edit?usp=drive_web Тестові завдання




1 комментарий: