Завдання
з української мови
1. Всі слова пишуться з апострофом у рядку:
А полум…я, сузір…я, арф…яр,
пів…яблука;
Б кав…ярня, в…їдливий, пуп…янок,
вол…єр;
В зв…язати, трав…яний, ластів…я,
сер…йозний;
Г рум…яний, пір…їна, з…ясувати,
рел…єф.
2.
Укажіть ряд слів, в яких усі приголосні м’які:
А пляма, вишня, кролик, пелюстка;
Б сіль, віття, лізь, сіріє;
В льон, хіба, хлів, дерти;
Г хліб, груша, лляний, зозуля.
3.
Укажіть ряд слів,у яких на місці пропуску пишеться е(є):
А важк…атлет, ясн…зорий,
гірн…промисловий;
Б середнь…річчя, синь…окий,
нижч…підписаний;
В земл…трус, овоч…сховище,
бо…здатний;
Г пар…воз, тепл…обмін, ді…здатний.
4.
Укажіть ряд слів
із префіксом при-:
А. пр….вузький, пр….хований, пр….бути;
Б пр….хитрий, пр….рівняти,
пр….дивний;
В пр….чинити, пр….борканий,
пр….множити;
Г пр….мудрий, пр….гарний,
пр….кусити.
5.
Укажіть ряд слів, в яких на місці пропуску слід писати і:
А. щ…т,
ж…нчин, ч…тацький;
Б вч…нок, ж…ттєлюб, Ч…каго,
В щ…чка, проч…сувати, щ…тка.
Г ч…тко, ч…тці,
ж…вий.
6.
Укажіть ряд слів,
які пишуться через дефіс:
А (пів)лимона, (пів)апельсина, (кіно)зал;
Б (сіро)голубий, (світло)зелений,
(пів)Європи;
В (тепло)обмінний, (лісо)смуга, (жовто)блакитний;
Г (бліц)турнір, (першо)класник, (інтер)нет.
7.
Правильно узгоджено числівник з іменником у рядку:
А дев’яносто
три кілометра;
Б вісімдесят
чотири гектари;
В сорок два
виборця;
Г шістдесят
чотири днів.
8.
Правильно утворено форму наказового способу дієслова в
рядку:
А давайте підемо;
Б спечімте,
В виконаймо;
Г намалюємо.
9.
Виділене слово
треба писати окремо в реченні:
А Усе відгриміло, відгасло, відграло до/вкруг.
Б Одгомоніло і вляглось по/всюди.
В Відходить осінь у/даль доріг.
Г На тисячі верст на/вкруги незаймано сяють сніги.
10.
Правильно
поставлено розділові знаки в реченні:
А Здавалось сам, маестро
Паганіні, торкає серце зоряним смичком.
Б Здавалось сам маестро Паганіні,
торкає серце зоряним смичком.
В Здавалось
сам маестро Паганіні торкає серце зоряним смичком.
Г Здавалось, сам маестро Паганіні торкає серце зоряним
смичком.
11.
Складносурядним є
речення
А Хто хоче багато знати, тому треба мало спати.
Б Праця чоловіка годує, а лінь марнує.
В Без діла жить – тільки небо коптить.
Г Де не посій, там і вродиться.
12.
Словосполученнями
є всі наведені приклади в рядку:
А заслухати звіт, люблю мандрувати, ми з друзями змагалися;
Б ознайомити з результатами, займатися легкою атлетикою, знати напевне;
В систематичне повторення, сміятися від радості, любити й берегти
Г працювати в бібліотеці, буду писати, відважний воїн.
13.
Установіть відповідність
Вид підрядного речення Приклади
1
допустове А Якщо вибирати між красою і правдою, я вибираю красу
2 умови Б Скільки міг, стільки допоміг
3 міри і
ступеня В Колискова, що звучала,
нагадувала дитинство.
4 часу Г Є скарби, допоки їх
шукають.
Д Я вирвуся з неволі, хоч лапу відгризу.
А
|
Б
|
В
|
Г
|
Д
|
|
1
|
|||||
2
|
|||||
3
|
|||||
4
|
14.
Установіть
відповідність
Розряди
прикметників за значенням
Приклади
1 якісний
А польові роботи, житній хліб, міські вулиці
2 відносний
Б дніпрові хвилі, гусяче перо, заячий характер
3 присвійний
В доччина увага, поетів заклик, учителеві слова
Г сильний
характер, тихі звуки, бурхливі почуття
Д
прометеївський вогонь, народне горе, Шевченкове слово.
А
|
Б
|
В
|
Г
|
Д
|
|
1
|
|||||
2
|
|||||
3
|
15.
Створіть власне
висловлювання
Моя професія –
найкраща.
Завдання
з української літератури
1. Повість, якою В. Винниченко
дебютував у літературі:
а) «Сила і краса»;
б) «Сонячна машина»;
в) «Чорна Пантера і Білий Ведмідь»;
г) «Гріх».
2. Першим українським науково-фантастичним романом є:
а) «Момент»; б) «Слово за тобою, Сталіне!»;
в) «Сонячна машина»; г)
«Між двох сил».
3. Визначте жанр твору «По дорозі в казку».
а) драматичний етюд; б) драматична поема;
в) драма – феєрія;
г) психологічна поема.
4. До патріотичної лірики О. Олеся
належить вірш:
а) «Чари ночі»; б) «З журбою радість обнялась.»
в) «0 слово рідне! Орле
скутий!..» г) «Любов».
5. Укажіть, який підзаголовок має твір «Момент».
а) «Нарис з мого життя»; б)
«Лірична драма»;
в) «З записок відлюдька»; г)
«Із оповідань тюремної Шахерезади».
6. У якому вірші М. Вороний задекларував принципи власної поетичної
творчості?
а) «Іванові Франкові»; б) «Блакитна панна»;
в) «Інфанта»; г) «Молодий патріот».
7. 1920 р. виходить збірка П. Тичини під назвою
а) «Рідний край» б) «Чернігів»
в) «Сталь і ніжність» г) «Замість сонетів і октав»
8.
Представником авангардного мистецтва початку XX ст. є
а) М. Зеров
б) М. Семенко
в) Є. Плужник г)
Г. Косинка
9. Автором
поезії «Київ – традиція» є
а) М.Зеров; б)
М.Рильський;
в) П.Тичина; г)
Є.Плужник.
10. Перший
друкований твір М. Семенка з'явився в журналі
а) «Україна» б) «Український вісник»
в) «Українська хата» г)
«Дзвін»
11. «Неокласицизм» стилю М. Рильського найбільш ґрунтовно й
влучно сформулював
а) М. Зеров
б) М. Семенко
в) М. Хвильовий г) П. Тичина
12. Автором
поетичних рядків «Вчись у природи
творчого спокою В дні вересневі...» є
а) П. Тичина б) М. Рильський
в) Є. Плужник г) М. Семенко
13. Установіть
відповідність між автором та назвою його твору.
1
П.Тичина А
«О панно Інно…»
2
М.Зеров Б
«Блакитна Панна»
3
М. Вороний В
«Молюсь і вірю...»
4 Олександр
Олесь Г «Київ -
традиція»
Д «Чари ночі»
А
|
Б
|
В
|
Г
|
Д
|
|
1
|
|||||
2
|
|||||
3
|
|||||
4
|
14. Установіть
відповідність
Звуковий засіб
1 асонанс
2 алітерація
3 анафора
4 епіфора
А повторення однакових голосних звуків у рядку чи строфі, що надає рядку
благозвучності, підсилює музичність
Б повторення однакових висловів, слів чи звукових сполучень у кінці віршових
рядків або строф з метою посилення виразності й музичності
В використання слів, зокрема й вигуків, фонетично близьких до природних
звуків
Г повторення однакових або подібних за звучанням приголосних звуків у
віршовому рядку чи строфі для підсилення звукової або інтонаційної виразності
Д повторення окремих слів чи словосполучень на початку віршових рядків,
строф чи речень
А
|
Б
|
В
|
Г
|
Д
|
|
1
|
|||||
2
|
|||||
3
|
|||||
4
|
15. Дайте розгорнуту відповідь «Країна Казка — реальність чи мрія
в драматичному етюді О. Олеся "По дорозі в Казку"».
Завдання
з української літератури Група 28пк
1. 1920 р. виходить збірка П. Тичини під назвою
а) «Рідний край» б) «Чернігів»
в) «Сталь і ніжність» г) «Замість сонетів і октав»
2.
Представником авангардного мистецтва початку XX ст. є
а) М. Зеров
б) М. Семенко
в) Є. Плужник г)
Г. Косинка
3. Автором
поезії «Київ – традиція» є
а) М.Зеров; б) М.Рильський; в)
П.Тичина; г) Є.Плужник.
4. Перший
друкований твір М. Семенка з'явився в журналі
а) «Україна» б) «Український вісник»
в) «Українська хата» г)
«Дзвін»
5. «Неокласицизм» стилю М. Рильського найбільш ґрунтовно й
влучно сформулював
а) М. Зеров б) М. Семенко в)
М. Хвильовий г) П. Тичина
6. Автором
поетичних рядків «Вчись у природи
творчого спокою В дні вересневі...» є
а) П. Тичина б) М. Рильський
в) Є. Плужник г) М. Семенко
7.До групи київських «неокласиків»
належав
A
І. Франко Б П. Тичина
В
М. Вороний
Г
М. Рильський Д Олександр Олесь
8. Кларнетизм, унікальна музикальність вірша є характерними
ознаками раннього періоду творчості
A І. Драча Б І. Франка В П. Тичини
Г В. Симоненка Д Лесі Українки
9. До групи
київських «неокласиків» належать обидва письменники в рядку
A
П. Филипович, І. Франко Б І. Франко, М.
Рильський
В
М. Рильський, М. Зеров Г М. Зеров, Б.-І.
Антонич
Д
Б.-І. Антонич, П. Филипович
10. Є. Плужнику НЕ
належить твір
A
«Річний пісок...» Б «Недумано,
негадано…»
В
«Для вас, історики майбутні...» Г «Ніч... а човен – як срібний птах!..»
Д
«Вчись у природи творчого спокою...»
11. Прочитайте
уривок із твору Є. Маланюка.
…Від кларнета твого – пофарбована дудка
зосталась.
…В окривавлений Жовтень – ясна обернулась
Весна.
Так автор
характеризував творчість поета
A
М. Рильського Б Є. Плужника В П. Тичини Г М. Зерова
12. Лідером
київських «неокласиків» був
A
В. Стус Б П. Тичина В М. Зеров
Г
Є. Плужник Д М.
Вінграновський
13. Установіть відповідність між автором та назвою його
твору.
1 П.Тичина
А
«О панно Інно…»
2 М.Зеров
Б «Блакитна Панна»
3 М. Вороний В
«Молюсь і вірю...»
4 Олександр
Олесь Г «Київ -
традиція»
Д «Чари ночі»
А
|
Б
|
В
|
Г
|
Д
|
|
1
|
|||||
2
|
|||||
3
|
|||||
4
|
14. Установіть відповідність
Звуковий засіб
1 асонанс 2
алітерація 3 анафора 4 епіфора
А повторення
однакових голосних звуків у рядку чи строфі, що надає рядку благозвучності,
підсилює музичність
Б повторення
однакових висловів, слів чи звукових сполучень у кінці віршових рядків або
строф з метою посилення виразності й музичності
В використання
слів, зокрема й вигуків, фонетично близьких до природних звуків
Г повторення
однакових або подібних за звучанням приголосних звуків у віршовому рядку чи
строфі для підсилення звукової або інтонаційної виразності
Д повторення
окремих слів чи словосполучень на початку віршових рядків, строф чи речень
А
|
Б
|
В
|
Г
|
Д
|
|
1
|
|||||
2
|
|||||
3
|
|||||
4
|
15. Дайте розгорнуту відповідь
«Вірші П. Тичини, М. Рильського —
шедеври світової літератури».
Тема. ПАНАС МИРНИЙ. ЖИТТЄВИЙ І ТВОРЧИЙ ШЛЯХ. «ХІБА РЕВУТЬ ВОЛИ, ЯК ЯСЛА
ПОВНІ?»
1. Справжнє ім’я, прізвище та по батькові Панаса Мирного...
А Іван Семенович Чайченко.
Б Панас Олександрович Кандиба.
В Панас Якович Рудченко.
Г Павло Іванович Губенко.
2. Панас Мирний — син...
А Священика.
Б Бухгалтера.
В Учителя.
Г Дрібного чиновника.
3. Роман «Хіба ревуть воли, як ясла повні?» братів Радченків за жанровою
спрямованістю...
А Є соціально-психологічним.
Б Соціально-побутовим.
В Історико-психологічним.
Г Історико-філософським.
4. Панас Мирний звернувся до літературної діяльності через те, що...
А Вимушений був заробляти на життя.
Б Мав бажання бути відомим на Україні.
В Прагнув служити народові.
Г До цього його спонукала мати.
5. Ідеалом справжньої людини-борця для Панаса Мирного був такий
літературний герой...
А Орач (І. Франко «Гріє сонечко»).
Б Гонта з твору (Т. Шевченко «Гайдамаки»).
В Отаман Гамалія (Т. Шевченко «Гамалія»).
Г Назар Стодоля (Т. Шевченко «Назар Стодоля»).
6. Доля «маленької людини» яскраво відображена у творі Панаса Мирного...
А «Лихо давнє й сьогочасне».
Б «Лихі люди».
В «Лови».
Г «П’яниця».
7. Де вперше Чіпка («Хіба ревуть воли, як ясла повні?») зустрівся з Галею?
А На ярмарку.
Б У полі.
В Біля криниці.
Г На березі річки.
8. Кого вважають автором твору «Хіба ревуть воли, як ясла повні? »
А Панаса Мирного і М. Лисенка.
Б Панаса Мирного і І. Білика.
В І. Білика і О. Білецького.
Г Виключно Панаса Мирного.
9. «Цілеспрямована, зігріта глибокою любов’ю до народу, творчість
письменника найвірогідніше від усього засвідчує, чим жила ця людина — суворий
літописець епохи »,— так зазначив про цілісність особистості Панаса Мирного,
видатного письменника-реаліста...
А О. Гончар.
Б О. Білецький.
В С. Васильченко.
Г І. Франко.
10. Роман «Хіба ревуть воли, як ясла повні?» складається з такої кількості
частин...
А П’яти.
Б Семи.
В Чотирьох.
Г Дев’яти.
11. Яке із прислів’їв не згадується у творі « Хіба ревуть воли, як ясла
повні?»
А «Козак — не без щастя, дівка — не без долі».
Б «Вовка ноги годують».
В «Дарованому коневі в зуби не дивляться».
Г «Хто шукає — той знайде».
12. Для відкриття пам’ятника якому видатному письменнику Панас Мирний
доклав багато зусиль?
А М. Гоголю.
Б М. Коцюбинському.
В О. Пушкіну.
Г І. Котляревському.
Тема. І. ФРАНКО. ЖИТТЄВИЙ І
ТВОРЧИЙ ШЛЯХ. ПОЕЗІЇ
1. Душевність і теплоту, любов до народної пісні І. Франку прищепила...
А Бабуся.
Б Селянка-кріпачка.
В Мати.
Г М. Заньковецька.
2. Захоплення багатством і красою української мови І. Франком відбулося під
впливом творчості...
А О. Кониського і Панаса Мирного.
Б М. Шашкевича і Т. Шевченка.
В Ф. Прокоповича і І. Нечуя-Левицького.
Г С. Руданського і Л. Глібова.
3. Образ «вічного революціонера» притаманний поезії І. Франка...
А «Каменярі».
Б «Гріє сонечко».
В «Гримить!»
Г «Гімн».
4. Через що калина не має сили тягнутися вгору? (І. Франко. «Червона
калино, чого в лузі гнешся?») Через:
А Нестачу вологи.
Б Невимовну спеку.
В Тінь від дуба.
Г Переобтяженість кетягами плодів.
5. Для реалізації гостро актуальної проблеми І. Франко у творі «Мойсей»
обрав...
А Твір Вишенського «Посланіє до єпископів».
Б «Житіє святих» Д. Туптала.
В Біблійну історію.
Г Поему Т. Шевченка «Єретик».
6. У пролозі твору «Мойсей» І. Франко звертається...
А До трагічного образу Мойсея.
Б Народу із закликом цінувати релігійні традиції.
В Тих, хто прагне жити заради задоволення власних потреб.
Г Страждаючого народу.
7. Хто з героїв твору «Украдене щастя» І. Франка вважає, що щастя «ніколи
довго не триває»?
А Брати Анни.
Б Микола Задорожний.
В Анна.
Г Михайло Гурман.
8. Поетичні твори власної збірки «Зів’яле листя» І. Франко порівнює із поезією...
А Петрарки.
Б Грабовського.
В Байрона.
Г Шевченка.
9. Драматичний етюд для дітей — це твір І. Франка...
А «Учитель».
Б «Суд святого Миколая».
В «Сон князя Святослава».
Г «Олівець».
10. Перший варіант назви твору «Украдене щастя» І. Франка...
А «Трагічне кохання».
Б «Щастя».
В «Жандарм».
Г «Любов і лихо».
11. Як слово «декадент» звучить на початку одноіменної поезії
І. Франка?
А Піднесено.
Б Схвильовано.
В Заперечливо.
Г Здивовано.
12. Ім’ям І. Франка названо...
А Полтавський педагогічний університет.
Б Театр опери та балету в Києві.
В Херсонську обласну бібліотеку.
Г Дрогобицький педагогічний університет.
1. «Вона створила цілу енциклопедію жіночої душі»,— як зазначив про О. Кобилянську...
А Д. Павличко.
Б І. Франко.
В М. Коцюбинський.
Г М. Лисенко.
2. Ольга Юліанівна — дочка...
А Чергового залізничної станції.
Б Військовослужбовця.
В Урядовця-працівника.
Г Шевця.
3. О. Ляуфлер(О. Кобилянська «Людина») мріє про таке життя, де б вона...
А Творила власну долю.
Б Працювала тільки для себе.
В Постійно знайомилася з видатними особами.
Г Мала можливість виявити власний талант.
4. Працювати для рідного народу, писати твори О. Кобилянську переконала...
А С. Окунева.
Б Леся Українка.
В Н. Кобринська.
Г Її мати.
5. До ранніх творів О. Кобилянської належить...
А «Людина».
Б «Через кладку».
В «Гортенза».
Г «Царівна».
6. Трагічні роки першої світової війни, засудження кривавої бійні
О. Кобилянська відобразила у творі...
А «Земля».
Б «Юда»
В «Ніоба».
Г «Через кладку».
7. Ім’я О. Кобилянської присвоєно...
А Чернівецькому театру.
Б Полтавському університету.
В Житомирській школі.
Г Харківській обласній дитячій бібліотеці.
8. Попередній твір О. Кобилянської, який вона переробила і назвала
«Людина», мав назву...
А «Любов до рідної землі».
Б «Царівна».
В «Сниться».
Г «Вона вийшла заміж».
9. Початкову освіту письменниця здобувала мовою, якою і почала писати
вірші, оповідання...
А Грецькою.
Б Англійською.
В Російською.
Г Німецькою.
10. Представники буржуазно-міщанської моралі вважають, що жінка має бути
для чоловіка (О. Кобилянська «Людина»)...
А Радником.
Б Прикрасою.
В Майстерною кухаркою.
Г Виключно коханкою.
11. Чому О. Ляуфлер вимушена була все ж таки вийте заміж за нелюба? (О.
Кобилянська «Людина»)
А Інакше не здійснилася б її мрія в житті.
Б Прагнула жити у достатку.
В Прагнула стати відомою актрисою.
Г Заради врятування зубожілої своєї родини.
12. Нові погляди на суспільне життя, на місце жінки в ньому висловив
Лієвич, який навчався...
А У Німеччини.
Б Болгарії.
В Швейцарії.
Г Норвегії.
1. Найістотнішим у долі
В. Винниченка, політика і митця, були болісні роздуми...
А Про емігрантів. Б
Рідний народ.
В Власну родину. Г Збереження краси
рідної природи.
2. В. Винниченко
збагатив українську драматургію...
А Проблемно-філософськими п’єсами.
Б Історичними трагедіями.
В Інтимними комедіями. Г Розважальними
водевілями.
3. З 1902р. В.
Винниченко заявив про себе...
А Як політик. Б Критик. В Мистецтвознавець. Г
Літератор.
4. Визнання В.
Винниченка письменником відбулося після написання ним твору...
А «Краса і сила». Б «Гріх». В «Рівновага». Г «Сонячна машина».
5. Письменник-новатор,
В. Винниченко зумів поєднати...
А Комічне і трагічне, ідейно-художній досвід кращих письменників
минулого...
Б Соціальне і національне.
В Художній досвід класики з інтенсивним
засвоєнням естетичних ідей свого часу.
Г Політику і культуру.
6. В. Винниченко
народився в Єлисаветграді, а тепер це...
А Красноград. Б
Кіровоград. В Волгоград.
Г Київ.
7. «Кого у нас читають?
— В. Винниченка. Про кого скрізь йдуть розмови, як тільки інтереси сходяться на
літературі? — В. Винниченка»,— так зазначав...
А І. Франко. Б Леся Українка. В Д. Павличко. Г
М. Коцюбинський.
8. В Україні було видано
з 1930 по 1932 pp. зібрання творів
В. Винниченка...
А У 23 томах. Б
28 томах. В 32 томах. Г 30 томах.
9. Останні 30 років
життя В.Винниченко провів у
А Польщі. Б США. В Франції. Г Німеччині.
10. Крім літературної діяльності В.Винниченко займався
А Садівництвом. Б Малярством. В Бджолярством. Г Гончарством.
11. Твір "Момент" за жанром
А Роман. Б Драма. В Новела. Г Оповідання.
12. Ідея: усе, що природне, є прекрасним - це ідея
твору:
А. "Момент". Б "Записки
кирпатого Мефістофеля".
В «Солдатики!» Г "Сонячна
машина".
Тема. ОСТАП ВИШНЯ. ЖИТТЯ І ТВОРЧІСТЬ. «МОЯ АВТОБІОГРАФІЯ», «МИСЛИВСЬКІ
УСМІШКИ»
1. Остап Вишня
намагається «усім своїм єством» не лакействувати, а служити народові...
А Чудесному. Б Розумному. В Багатому (щирому). Г Щедрому й у всьому обізнаному.
2. Улюбленим заняттям
майбутнього письменника в дитинстві було...
А Випасати худобу. Б Грати в шахи. В Читати
книжки. Г Майструвати шпаківні.
3. Остап Вишня — це
псевдонім...
А Остапа Івановича Балаша. Б
Павла Михайловича Губенка.
В Олександра Кіндратовича Вишневського. Г Семена Дем’яновича Стуса.
4. Остапа Вишню любили і
поважали...
А За вміння гарно співати і танцювати. Б Веселу вдачу,
дотепність, лагідний характер.
В Співчуття до бідних і знедолених. Г Майстерність і кмітливість під час
полювання.
5. Першим підтримав і
заохотив до літературної діяльності Остапа Вишню...
А Є. Плужник. Б М. Драй-Хмара. В М. Хвильовий. Г
В. Еллан-Блакитний.
6. Уперше з’явився
підпис Остапа Вишні в газеті « Селянська правда» під твором...
А « Вальдшнепи ».
Б «Дикий кабан, або вепр». В «Чудака,
їй-богу!».Г «Українізуємось».
7. «Мисливські усмішки»
Остап Вишня створив...
А Під час перебування в ув’язненні. Б
У післявоєнний період.
В Навчаючись у Київському університеті. Г Працюючи в журналі «Перець».
8. Остап Вишня — творець
«країни веселої мудрості», як визначив...
А В. Еллан-Блакитний. Б Ю. Яновський. В Гр. Тютюнник. Г О. Гончар.
9. У своєму світобаченні
Остап Вишня...
А Майстерний живописець. Б Психологічний
дослідник.
В Проникливий лірик. Г Сатирик-гуморист.
10. Остап Вишня ввів в
українську літературу і утвердив у ній новий різновид гумористичного
оповідання, що його сам і назвав...
А Сатиркою.
Б Усмішкою. В Злою усмішкою. Г «Коміком».
11. До автобіографічних
оповідань Остапа Вишні не належить...
А «Антанта». Б «Все життя з Гоголем». В «Отак і пишу». Г «Дружні поради».
12. Під час полювання
ліричний герой Остапа Вишні у «Мисливських усмішках»...
А Розмірковував над призначенням людини у природному середовищі.
Б Намагався якомога більше здобути дичі.
В Демонстрував майстерність стрільби з рушниці.
Г Полював без жодної жертви; милувався природою.
Тема. Є. МАЛАНЮК.
ЖИТТЄВИЙ І ТВОРЧИЙ ШЛЯХ.
1. Своєю життєвою
невдачею Є. Маланюк завдячував...
А Матері. Б Діду.
В Батьку. Г Революціонерам.
2. Майбутній письменник
навчався разом...
А 3 Остапом Вишнею. Б Братами
Тобілевичами. В М. Хвильовим. Г В. Сосюрою.
3. Самостійність
аналітичного мислення Є. Маланюка виявилась у його учнівських творах...
А Про «Слово про похід Ігорів».
Б «Слово про закон і благодать» Іларіона.
В «Галицько-волинський літопис. Г «Історію русів».
4. Навчальний заклад, до
якого подав документи Є. Маланюк на початку Першої світової війни.
А Єлисаветградське реальне училище. Б Петербурзький політехнічний інститут.
В Київська військова школа. Г Бобринецьке повітове
училище.
5. Країна, де письменник
навчався в Українській господарській академії.
А Польща. Б Франція. В Угорщина. Г
Чехословаччина.
6. Лірика Є. Маланюка
мала спільні риси з поетичними творами...
А «Празької школи». Б Т. Шевченка. В О. Пушкіна. Г Дж. Байрона.
7. Центральною темою
лірики Є. Маланюка є відтворення...
А Вольової особистості. Б Умов тоталітарного
режиму.
В Самовідданої праці трудівників як вияв патріотизму.
Г Возз’єднання західно- та східноукраїнських земель.
8. Вірш "Стилет чи
стилос" написаний
А 1954 року. Б
1924 року.
В 1934 року. Г 1914
року.
9. Стилет – це…
А Холодна зброя, різновид кинджала.
Б Жіноча прикраса.
В Стислий переказ твору. Г Перстень Полікрата.
10. Під час навчання найповніше здібності Євгена
Филимоновича розкрились в опануванні...
А Історії. Б Географії. В Англійської мови. Г
Математики.
11. Стилос – це…
А Холодна зброя, різновид кинджала.
Б Жіноча прикраса.
В Стислий переказ твору.
Г Загострена паличка для писання на вкритій воском
дощечці.
12. Письменника поховано
у:
А Німеччині. Б
США.
В Чехословаччині. Г Польщі.
1. Народився Ю.
Яновський...
А На Сумщині. Б Миколаївщині. В Херсонщині. Г
Кіровоградщині.
2. З юнацтва майбутній
письменник мріяв стати...
А Агрономом. Б Морським інженером. В
Учителем словесності. Г Археологом.
3. Першими вчителями Ю.
Яновського були...
А Міські заробітчани. Б
Сільський коваль і тесля.
В О. Довженко і М. Хвильовий. Г Дідусь і бабуся.
4.
Мітинги на майдані, тачанки батька Махна, загони Шкуро, Григор’єва, червоні
прапори, свист куль, залита кров’ю бруківка — ці події, відображені у творі Ю.
Яновського...
А «Байгород». Б «Мамутові бивні». В «Море». Г «Жива вода».
5. Ю. Яновський у 1924
році був позаштатним кореспондентом газети...
А «Дзвін». Б
«Більшовик». В «Нова хвиля». Г «Одеський Голлівуд».
6. Ю. Яновський, як член
«Комункульту» і «Жовтня», брав участь у русі...
А Авангардистському. Б Неокласичному. В Неоромантичному. Г
Футуристичному.
7. Спочатку «Вершники»
Ю. Яновського були надруковані...
А В Москві. Б Одесі. В Харкові. Г Києві.
8. Найбільше Юрій Іванович любив...
А Педагогічну діяльність
(виховувати дітей). Б Багато подорожувати і мріяти про море.
В Хліборобську працю і пісні селян. Г Читати історичні
романи.
9. Ю. Яновський,
допитливий хлопчина, мріяв стати сильним, дужим, сміливим, адже від природи
він був...
А Урівноваженим і чуйним. Б Енергійним і мужнім.
В Прудким, а іноді спокійним. Г
Вразливим і тонкосльозим.
10. Митця справедливо
називають...
А Сміливим новатором в українській літературі. Б Провідною зіркою
письменництва.
В Ліричним мрійником.
Г Фантастом і романтиком.
11. Кожний розділ роману
«Вершники» Ю. Яновського — окрема новела, а всі разом вони об’єднані
спільним...
А Сюжетом.
Б Ідеєю, задумом.
В Прийомом у зображенні героїв. Г Ліричними відступами
та ремарками.
12. Новаторський
характер «Вершників» Ю. Яновського полягає...
А У реалістичному зображенні подій 1918-1922 років.
Б Відтворенні внутрішнього світу його героїв.
В Змалюванні природи.
Г Тому, що роман — продовження традицій народних
дум.
Тема. М. КУЛІШ. ЖИТТЯ І
ТВОРЧІСТЬ. «МИНА МАЗАЙЛО»
1. М. Куліш, як і Ю.
Яновський, народився...
А На Харківщині. Б Сумщині. В Херсонщині. Г Миколаївщині.
2. Художній і
літературний хист почав виявлятися у майбутнього письменника під час:
А Захоплення ним музикою. Б
Навчання у 5-му класі приватної школи.
В Відвідування гуртку мистецтва місцевої інтелігенції. Г Його діяльності у драмгуртку.
3. Дискутуючи довкола
питання про шляхи розвитку національної культури, М. Куліш підтримував...
А М. Хвильового. Б Г. Косинку. В М. Зерова. Г Д. Фальківського.
4. Митець всіляко
прагнув переїхати до Харкова, оскільки саме там він...
А Очолив би місцеву газету «Червоний шлях».
Б Міг би розвинути власні здібності у театральній діяльності.
В Дістав би можливість зосередитись на
літературній праці.
Г Міг би реалізувати свої плани щодо вдосконалення народної освіти.
5. Суперечки персонажів
твору «Мина Мазайло» М. Куліша точаться переважно навколо...
А Звичаїв та обрядів Малоросії. Б
Української мови.
В Походження прізвища
Мазайло. Г Політичних поглядів
дядька Тараса та тьоті Моті.
6.
Мокій (М. Куліш «Мина Мазайло») підтримував дружні стосунки...
А З
комсомольцями. Б Діячами вітчизняного
мистецтва і культури.
В Місцевими соціал-демократами. Г Ученими філологами.
7. За жанровою
спрямованістю «Мина Мазайло» М. Куліша...
А Є трагедією. Б Драмою-феєрією. В Водевілем. Г
Комедією.
8. Комедія «Мина
Мазайло» М. Куліша ідейно спрямована з твором...
A І. Карпенка-Карого «Мартин Боруля». Б М. Старицького
«Талан».
В М. Кропивницького «Глитай, або ж Павук». Г Т. Шевченка «Назар Стодоля».
9. Риса творчої
майстерності, яка допомагала М. Кулішу «відлити кожен рядок не тільки у запашні
квіти, а й у шматочки бронзи і мармуру»...
А Надмірна сентиментальність. Б Виваженість. В
Вимогливість. Г
Комунікабельність.
10.
Хто із світових представників мистецтва художнього літературного слова
наголосив, що форму «Патетичної сонати» М. Куліша можна порівняти лише з
драмами «Фауст» Ґете, «Пер Гюнт» Ібсена?
А В. Скотт.
Б Ф. Вольф. В А. Міцкевич. Г Р.-М. Рільке.
11. Мотрона Розторгуєва
(М. Куліш «Мина Мазайло») приїхала до Харкова з Курська, щоб:
А Удосконалити знання української мови.Б Ознайомитися з пам’ятками культури
першої столиці.
В Пройти стажування при університеті. Г Урятувати
Мокія від українізації.
12. На думку Рини (М.
Куліш «Мина Мазайло»), прізвище, ім’я по батькові, навіть «все життя можна
змінити тільки...»
А Після отримання вищої освіти. Б За рішенням суду. В При від’їзді за кордон. Г
У загсі.
Тема. О. ДОВЖЕНКО
«ЗАЧАРОВАНА ДЕСНА», «УКРАЇНА В ОГНІ»
1. У минулому батько
Сашка (О. Довженко «Зачарована Десна») був...
А Козаком. Б Січовим стрільцем. В
Бурлакою. Г Військовим.
2. Мати Сашкова (О.
Довженко «Зачарована Десна») не любила діда Семена, бо:
А Вважала його за чорнокнижника.
Б У нього був складний характер.
В Він любив багато випивати. Г Той був неохайний.
3. Яке церковне свято згадується у творі О.
Довженка «Зачарована Десна»?
А Великдень. Б Різдво. В Вербна неділя.
Г Спас.
4. Композиційним
епіцентром кіноповісті О. Довженка «Україна в огні»...
А Є відступ радянських військ на схід. Б Українське село Тополівка.
В Винищення Ернстом фон Краузом
невинних людей. Г Доля Христі
Хутірної.
5. Визначте жанр твору О. Довженка «Україна в
огні». Це кіноповість...
А Соціально-побутова. Б
Історична. В
Автобіографічна. Г
Соціально-психологічна.
6. До війни Лаврін Запорожець (О. Довженко «Україна в
огні») працював...
А Директором школи. Б Бригадиром
комбайнерів.
В Головою колгоспу. Г Сільським лікарем.
7. У чому призначення
митця (О. Довженко «Зачарована Десна»), на думку письменника?
А Розважати і висміювати людей. Б Відображувати
життя як найвеличніше благо.
В Допомагати ближньому. Г Прищеплювати любов до
всього красивого.
8. Через що були худими коні в господарстві батька
Сашка (О. Довженко «Зачарована Десна»)? Через:
А Жорстоке ставлення до них. Б
Поганий корм.
В Те, що не робилися відповідні щеплення. Г Повсякденну важку роботу.
9. Найбільше дід (О.
Довженко «Зачарована Десна») любив...
А Молитися Богу. Б Виконувати народні
пісні.
В Лежати на погребі під сонцем. Г Збирати гриби, ягоди,
горіхи.
10. Малий Сашко (О.
Довженко «Зачарована Десна») полюбляв...
А Пташиний щебет. Б
Музику клепання батьком коси.
В Плескіт весняної води. Г Читати книжки.
11. Мати не пускала Сашка на косовицю з батьком (О.
Довженко «Зачарована Десна»), бо вважала, що він...
А Потрапить до рук розбійників. Б Важко захворіє. В Заблукає в лісі. Г
Утопиться в Десні.
12. Намагаючись позбавитися від власного гріха, Сашко
(О. Довженко «Зачарована Десна») вирішив...
А Ходити і з кожним вітатися, знімаючи капелюха.Б Допомагати батькові
збирати скошену траву.
В Доглядати худобу. Г Обробляти городину.
Василь
Симоненко. Поезії
1. В. Симоненко — витязь молодої української поезії — народився...
А На Сумщині. Б
Полтавщині.
В Київщині. Г Миколаївщині.
2. Поряд із творчо
переосмисленими літературними джерелами у ліриці В. Симоненка особливе місце
відводилося народним...
А Думам. Б Переказам.
В Пісням. Г Легендам.
3. Віршовий розмір, який
письменник найчастіше використовував у власних поезіях.
А Дактиль.
Б Анапест.
В Ямб. Г Хорей.
4. Будучи в колі
«шістдесятників», письменник розкрився не тільки як лірик, а й як...
А Драматург. Б Філософ. В
Сатирик та гуморист. Г Літературний критик.
5. Для поета народ (В.
Симоненко «Де зараз ви, кати мого народу?») — це...
А Ті, у кого в крові пульсує козацька кров.
Б Сила, що здатна зберегти культурну спадщину.
В Мільйонний натовп, який потребує допомоги.
Г Голос правди і гул століть.
6. За жанровою
спрямованістю, як визнав сам письменник, «Кривда» — це...
А Легенда. Б Лірична сповідь.
В Новела. Г Поетична казка.
7. Колір лебедів у
поезії В. Симоненка «Лебеді материнства»...
А Білий.
Б Голубий.
В Сірий.
Г Рожевий.
8. Коли син виросте (В.
Симоненко «Лебеді материнства»), то він...
А Вирушить у дорогу. Б Відремонтує
батьківську хату.
В Змайструє млин. Г Збудує новий дім.
9. Поезія В. Симоненка
«Лебеді материнства» покладена на музику композитором...
А М. Лисенком. Б П. Майбородою. В А. Пашкевичем. Г Л. Ревуцьким.
10. Звертаючись до
читача («Ти знаєш, що ти — людина?»), В. Симоненко в кожній людині вбачає...
А Індивідуальність.
Б Уміння писати поезії.
В Прагнення матеріально збагатитися. Г Обдарованість у
сприйнятті довкілля.
11. Письменник у своєму
зверненні (В. Симоненко «Ти знаєш, що ти — людина?») наполягає на тому, щоб
кожна людина...
А Звела будинок.
Б Написала хоча б одну поезію.
В Була відповідальною перед суспільством. Г Поспішала
жити і кохати.
12. Автор поезії (В.
Симоненко «Ти знаєш, що ти — людина?») змушує людину замислитися над тим, що
їй необхідно...
А Не завдавати шкоди ближньому. Б Відстоювати інтереси
суспільства.
В Розвиватися і вдосконалюватися. Г
Залишити по собі добру пам'ять.
https://docs.google.com/forms/d/1HHZgwV001ROSZ9Hwv_TcuzoqIUYMBZWo78ijW24Pbzw/edit?usp=drive_web Тестові завдання
https://docs.google.com/forms/d/1HHZgwV001ROSZ9Hwv_TcuzoqIUYMBZWo78ijW24Pbzw/edit?usp=drive_web Тестові завдання
Корисно знати всім.
ОтветитьУдалить